.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
باید احمدی‌نژاد جدید را بپذیریم

صادق زیباکلام در یادداشتی به پیشواز احمدی نژاد رفت. این فعال اصلاح طلب پس از آوردن جملات جنجالی احمدی نژاد درباره انتخابات و قانون اساسی در اعتماد نوشته است: حرف های احمدی نژاد کاملا درست است.

زیبا کلام در تکمیل سخنان رئیس جمهور به شورای نگهبان هجمه برده و گفته است: اساسا نفس اینکه یک نهادی بیاید به مردم بگوید که چه کسانی صلاحیت دارند و چه کسانی ندارند، در حقیقت مغایر با اصل و اساس دموکراسی است. احمدی‌نژاد درست می‌گوید که اساس دموکراسی بر روی این اصل استوار شده که مردم باید خودشان و با رای مستقیم‌شان حکومت را برگزینند.

وی البته اشاره ای به این موضوع نمی کند که حتی در کشورهای غربی مدعی دموکراسی هم هر کسی نمی تواند کاندیدای انتخابات شود و برای ورود به نهادهای حساس و تصمیم گیر می بایست از چند فیلتر عبور(مشابه شورای نگهبان) کند.

با این حال زیباکلام نظر بامزه ای دارد: بنیان دموکراسی روی این اصل ساده قرار گرفته که مردم هر کسی، حتی اگر خواستند یک فرد عامی و بیسواد را می‌توانند برای ریاست و نمایندگی خود برگزینند!

باید احمدی‌نژاد جدید را بپذیریم

وی با بیان این سوال که آیا واقعا آقای احمدی‌نژاد دچار یک تحول روحی و معرفتی شده؟، به افراطیون اصلاح طلب و همفکرانش توصیه کرده است: اینکه گذشته را هی علم کنیم و بر سر وی بکوبیم یک واکنش در قبال احمدی‌نژاد جدید است. یک واکنش دیگر آن است که به وی خوشامد بگوییم و به وی یادآوری کنیم که یک گام برداشته و حالا منتظریم که گام‌های بلندتری در جهت تحقق دموکراسی در کشور بردارد.
 
زیبا کلام پیشنهاد خود را اینگونه مطرح کرده است: ما باید احمدی‌نژاد جدید را بپذیریم یا درست‌تر گفته باشیم، اینقدر کدر، بدبینانه، سیاه و منفی به انسان‌ها نگاه نکنیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.06 seconds.